V roce 2023 mají být dokončené obchvaty Kojic a Dašic, kraj začne s dalšími dopravními investicemi za stovky milionů korun

V následujících měsících se mohou řidiči těšit na otevření několika modernizovaných silnic II. třídy. Dojde ale také k zahájení dalších oprav silnic nižších tříd. Pardubický kraj pro letošní rok plánuje mimo jiné rekonstrukce důležitých mostů a zároveň pokračuje s přípravou investic pro další roky.



„Pro letošní rok plánujeme zprovoznění významných staveb, například obchvatu Kojic za 348 milionů korun, který by měl začít řidičům sloužit na jaře, a napojení silnice II/322 na mimoúrovňovou křižovatku s D35 u Dašic za 720 milionů. Ta by měla být uvedena do předčasného provozu ještě do konce letošního roku. V létě má také dojít k otevření komunikací II/343 Vršov – Seč za 139 milionů, II/315 Hrádek – Ústí nad Orlicí za 87 milionů, II/315 Ústí nad Orlicí – Skuhrov za 112 milionů či II/322 Komárov – napojení na D35 za 32 milionů korun,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš. Kromě dokončení projektů započatých v minulých letech Pardubický kraj pro rok 2023 plánuje celou řadu nových záměrů. Některé z nich by měl být zahájeny i dokončeny ještě letos, jedná se například o modernizace mostů ve Chvaleticích za 59 milionů, Chocni za 43 milionů či úpravu silnice II/366 v části Pohledy - křižovatka s I/43 za 132 milionů. U všech těchto staveb se ve smlouvě počítá s realizací do konce roku 2023.



Chystají se i další důležité investice v dopravě, u nichž se s fyzickou realizací začne letos, ale dokončení je naplánované až na příští roky. „To je například oprava Wonkova mostu v Pardubicích za 172 milionů, která začne v létě a bude trvat necelý rok. Dále plánujeme například zahájit opravu mostu v Řečanech nad Labem za 269 milionů či modernizovat silnici II/337 v úseku z Třemošnice až po hranici kraje za 178 milionů. Všechno to jsou projekty, které se bohužel nepodaří dokončit ještě v letošním kalendářním roce, a to kvůli koordinaci s ostatními záměry kraje či měst, technologickou náročností či smluvním lhůtám vzešlým z veřejných zakázek. Pevně věřím, že nás veřejnost pochopí, komunikace potřebují opravy a děkuji řidičům i cestujícím za trpělivost při nutných objížďkách, kterým se bohužel nevyhneme,“ dodal náměstek Kortyš.



Současně pokračuje příprava projektů pro další roky. Například modernizace silnic II/324 Staré Hradiště – Hrobice (předpokládaná realizace 2024-2025), II/362 Jedlová – hranice kraje (2024-2025), vybudování obchvatu Sezemic (2025-2026, čeká se na záchranný archeologický výzkum, který bude probíhat v letošním roce před zahájením stavby, termín zahájení je orientační) a pokračují přípravy Dopravního uzlu Pardubice v části západní tangenty spojující silnice I/2 a I/36, který propojí vodní, železniční, silniční a leteckou dopravu.



Stav příprav dálničních přivaděčů



Prostřednictvím Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) bude také samospráva pokračovat v přípravě výstavby přivaděčů k dálnici D35. „Přivaděč II/358 Litomyšl – Česká Třebová již od roku 2021 slouží veřejnosti. Zahájili jsme výstavbu obchvatu Rokytna, Dašic, modernizaci silnice II/360 z Litomyšle do Ústí nad Orlicí. K realizaci je připravena silnice II/312 z Chocně do Českých Libchav. Ve vysokém stupni přípravy je silnice ze Žamberka do Českých Libchav a Černá za Bory – obchvat Zminného – Dašice. Obchvat Vysokého Mýta, nová trasa silnice II/357 a obchvat Chocně se intenzivně připravují s cílem realizace v letech 2026 až 2030. V rámci projektu přivaděčů vzniknou obchvaty Rokytna, Býště, Dašic, Zminného, Vysokého Mýta, Chocně, Hemží a Běstovic. Na těchto projektech intenzivně pracujeme a ani v roce 2023 nehodláme polevit. Všechny tyto aktivity nejenom zvyšují kvalitu dopravní infrastruktury, ale do regionu přinášejí i státní dotační prostředky a podporují zaměstnanost,“ vysvětluje ředitel SÚS Pk Miroslav Němec.



Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.