

Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal s generálním ředitelem Správy železnic Jiřím Svobodou. Mezi témata patřila elektrifikace trati z Lichkova přes Králíky až do Moravského Karlova, návoz kameniva na přestavbu uzlu Česká Třebová z lomů Šubířov a Litice či rekonstrukce mostu na trati 025 Hanušovice - Dolní Lipka nedaleko Podlesí.
„V souvislosti s přestavbou železničního uzlu Česká Třebová jsem se v rámci výjezdů po regionu setkal s obavou starostů obcí v blízkosti lomů Šubířov a Litice. Z mého pohledu by v rámci dopravy kameniva na přestavbu uzlu Česká Třebová měla být v obou případech v maximální možné míře využita železnice, protože do lomu Šubířov vede vlečka, která je pro tento účel ideální a přímo určená a v případě lomu Litice je železniční trať v bezprostřední blízkosti s funkčním nakladačem. Pro nás je maximalizace přesunu kameniva důležitá především z důvodu bezpečnosti průjezdu obcemi, ale také pro udržení stavu našich silnic. V rámci přestavby uzlu se nejedená jen o tyto dva lomy, ale celkem by mělo být využito sedm lomů podle typu kameniva. Domluvili jsme se s panem generálním ředitelem na zvýšení intenzity kontaktu se starosty dotčených obcí, aby měli vždy co nejaktuálnější informace, které mohu následně předat občanům,“ řekl hejtman Martin Netolický.
Ten s generálním ředitelem Správy železnic hovořil také o stavu mostů na trati 025 směrem na Hanušovice. „S ohledem na to, že jsme od 15. dubna navýšili počty spojů směrem na Hanušovice na 6 párů v každém směru, a to celoročně, tak bychom rádi řešili technický stav mostů, kde je trvale snížená rychlost. Jsem rád, že pan generální ředitel přislíbil prověření možnosti investice a dopad na jízdní doby,“ uvedl hejtman Netolický, který se zajímal také o plán elektrifikace se zaměřením právě na oblast Králicka. Pro kraj jsou plány státu důležité s ohledem na přípravu dalšího desetiletého období pro objednávku regionální železniční dopravy.